سوخت لامپ رشته ای در یک نگاه
نوشته شده توسط : معصومه فتحی

ما در این پست سعی داریم علت سوخت لامپ رشته ای را مورد بررسی قرار دهیم .عواملی که باعث سوخت می شود را برای شم بازگو کنیم .

اولین لامپ ما همه به یاد داریم لامپ رشته ای  بود. بیش از یک قرن است که برای روشنایی مکان های مختلف از لامپ های روشن و چراغ های روشن با تصاویر زیبا استفاده می شود. این لامپ ها در وات و اشکال مختلف مانند شمع های رشته ای ، گاز اشک آور و لامپ های E14 و E27 تولید می شوند. در این لامپ ها ، لامپ ها توسط سیم یا سیم گرم کننده یا همان رشته تنگستن روشن می شوند. چراغ های چشمک زن اولین نسل چراغ ها هستند. پس از تأمین لامپ ، که به دو قسمت تقسیم می شوند: لامپ های زنده و لامپ های کم مصرف و بعداً لامپ های رشته ای پایه روشنایی در مکان های مختلف شدند. در این مقاله ، ما علل سوختن لامپ رشته ای  را با هم بررسی خواهیم کرد

  • نوع ال ای دی به کار رفته
  • نوع درایور _ولتاژ و جریان خروجی درایور ، محافظت در برابر نویز و …
  • خشک شدن خمیر سیلیکون
  • هیت سینگ_خنک کننده
  • نوسانات برق
  • کلاهک لامپ

[caption id="attachment_6737" align="alignnone" width="1000"]سوخت-لامپ-های-رشته-ای سوخت-لامپ-های-رشته-ای[/caption]

این مقاله را نیز بخوانید: لامپ ال ای دی حبابی را می توان 4 دلیل جای لامپ رشته ای استفاده کرد

چه عواملی باعث سوختن لامپ رشته ای  می شود؟

عمر چراغ ها حدود 2000 ساعت است. این رقم به این معنی است که اگر از لامپهای رشته ای 6 ساعت در روز استفاده شود ، با سال کمی بیشتر دوام می آورند. علت سوختن لامپ رشته ای  معمولاً سوزاندن و نازک شدن سیم تنگستن است و از آنجا که وجود این سیم تنگستن منجر به تولید نور می شود ، به تدریج نازک و نازک می شود ، فقط لامپ را بشکنید. دانش فراهم نمی کند. اگر جریان بیشتری از رشته عبور کند ، باعث می شود سیم تنگستن سریعتر نازک شود.

بدنه لامپ رشته ای

مهمترین علت سوخت لامپ رشته ای بدنه لامپ می باشد.بدنه  لامپ رشته ای  از شیشه ساخته شده و رشته تنگستن مستقیماً در مرکز لامپ قرار دارد. این رشته از تنگستن به طول 2 متر ساخته شده است که بارها از هم پاشیده می شود که در نهایت فقط 3 سانتی متر چرخانده و در یک لامپ کوچک قرار می گیرد. عبور جریان از این سیم باعث می شود لامپ چراغ ها را روشن کند. علاوه بر نور ، این گرم شدن سیم تنگستن باعث اتلاف گرمای زیادی می شود ، به این معنی که با نور شدید ساطع شده توسط لامپ رشته ای  ، مقدار زیادی اتلاف گرما و انرژی نیز وجود دارد.

وقتی فلز خنک می شود مقاومت کمی در برابر جریان دارد و این مقاومت کم به این دلیل است که جریان بیشتری از حد توان آن عبور می کند. این مهمترین علت سوختن لامپ رشته ای  است و اغلب هنگام روشن شدن لامپ اتفاق می افتد. وقتی لامپ خاموش است ، رشته تنگستن سرد است و مقاومت کمی دارد. وقتی لامپ روشن شد ، باعث گرم شدن سریع رشته در کمتر از چند میلی ثانیه می شود. مقاومت رشته به چند صد اهم افزایش می یابد و سپس جریان به آمپرهای نرمال کاهش می یابد. همزمان اگر لامپ جدید است. و ساختار اینها از نظر کیفیت و رشته های احتراق خوب هستند. در برابر چنین جریاناتی مقاوم است و نور ساطع می کند ، اما اگر تنگستن نازک باشد ، گفته می شود که با گذشت زمان از بین رفته یا می سوزد.

 

مشکل سوخت لامپ رشته ای چیست؟

با گذشت زمان ، هنگامی که لامپ روشن و روشن می شود ، اتم های تنگستن به طرز چشمگیری به بخار گاز تغییر می کنند. این یک تبدیل کند است و این چرخه باعث تبخیر رشته می شود ، بنابراین لامپ رشته ای  کوتاه مدت است.

آیا لامپ استفاده درستی نشود میسوزد؟

لامپ به دلیل استفاده نادرست از لامپ می سوزند .در اکثر وسایل روشنایی ، وات لامپ مشخص است ، اما اگر می بینید که لامپ ها در سیستم روشنایی سریع می سوزند ، بخشی را که ترانسفورماتورها قرار دارند باز کنید و وات خروجی را با وات های مصرفی مقایسه کنید. هر دو عدد باید یکسان باشند در غیر این صورت لامپ ها به دلیل اختلاف وات یکسان می سوزند. برای حل این مشکل ، لامپ های مناسب را با دستگاه تهیه کنید.

قطع فیوز مینیاتوری باعث سوخت لامپ ها می شود ؟

قطع شدن سوئیچ مینیاتوری یا اصطلاحاً فیوز جهشی مورد دیگری است که باعث سوختن لامپ می شود. در صورت قطعی برق ، فیوز لامپ ها را خاموش می کند. فیوزهای منفجر شده می تواند به دلیل خطاهای سیم کشی ، سیم کشی و اتصال باشد که باعث خاموش شدن لامپ ها و سایر وسایل برقی می شود. اتصال یا خرابی سیم کشی باعث افزایش ناگهانی جریان الکتریکی در مدار می شود و این افزایش ناگهانی باعث خرابی فیوز می شود.

اتصال وسایل برقی ممکن است به دلیل مشکل در اتصال برق و خرابی سیم یا دوشاخه باشد و شما باید قبل از اتصال مجدد فیوز قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید تا مشکل قطع فیوز برطرف شود ، در غیر این صورت فیوز دوباره قطع می شود.

در این موارد ، قبل از اینکه به سوختن لامپ فکر کنید ، فیوزها را بررسی کنید و در صورت ضربات فیوز ، برای حل مشکل از یک متخصص کمک بگیرید.

چرا لامپ ها در یک خروجی و یا سوکت منظم می سوزند؟

با این حال ، اگر لامپ های متصل به خروجی برای همیشه سوخته باشند ، ممکن است مشکلی در سیم وجود داشته باشد ، یا ممکن است خروجی با گذشت زمان فرسوده شود ، یا در مواقعی که به در برخورد می کنند خیلی سفت باشند. حلال بدی دارد و در اثر فشار می تواند آسیب ببیند. دلیل آن ممکن است کلید قدیمی یا ضعیف یا وجود مشکلی در داخل باشد.

امیدواریم این پست شما کمک بزرگی در راستای سوخت لامپ رشته ای کرده باشد.شما پیشنهاد می کنیم از لامپ های خیلی کم مصرف ال ای دی بهرمند شوید.ما بعنوان نماینده رسمی پارس شعاع توس محصولات روشنایی را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار داده ایم. در مصرف برق خانگی صرفه جویی کنید و هم عمر بالایی نیز دارند.

برای کسب اطلاعات با دیگر نواع محصولات روشنایی پارس شعاع توس عضو کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی ما شوید.





:: برچسب‌ها: خرید لامپ ال ای دی ، لامپ کم مصرف ، لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: